elahlberg.blogg.se

Ljus och härlighet i fina tider.

<3

Publicerad 2013-10-18 19:51:00 i Allmänt,

Mormor
Varför fanns du bara förr
i verkligheten?

Jag vet att du finns i overkligheten för jag har blivit bra
och du har hjälpt mig

Du har stickat ett varmt täcke av värme åt mig, som skyddar runt min själ när den blir osäker och rädd.
Varmt
Skönt
Så otroligt behagligt
När jag blir mormor ska jag vara som du
Jag ska sticka varma täcken av välbehag
Till dem
Som jag älskar
Och till dem som behöver ro

Mitt täcke har blivit så varmt nu. Det har börjat ånga självförtroende från det och jag känner mig
Fri,
från hämningar och dumma krav

Dina täcken är som ett svart hål som målas till en guldfärgad fläck
Hålet fylls
Och förgylls
Det som var svart är inte längre svart
För det finns inte
Och ingenting
Har ingen färg
<3

Kommentarer

Postat av: Affe

Publicerad 2013-11-07 23:28:03

Visst finns hon... Så vackert skrivet <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-07 23:56:07

Fin dikt, Elin. Och jag minns din mormor som en härlig och speciell person!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela